Главная » Нужные советы » Як керувати командою, якщо ти жінка?
Як керувати командою, якщо ти жінка?
Зараз дуже модно говорити про те, що весь світ прагне гендерної рівності, права жінок та права чоловіків мають бути однаковими за принципом «усі ми Homo sapiens», посади та зарплати теж мають бути єдиними, але в житті так не працює.
На темі жіночого лідерства зароблено мільярди по всьому світу: тут і книги, і курси, і лекції для жінок, які співпереживають, проте я не хочу вкотре зітхати на тему ущемлених прав, несправедливості чи статистики.
Те, що ви прочитаєте нижче, я дізналася на власному досвіді. Це уроки, які піднесли мені мої керівники під час кар'єри; лайфхакі, до яких я прийшла протягом свого керівного стажу; і гіркі істини для тих, хто хоче піднятися на вершину кар'єрних сходів, будучи особиною жіночої статі і не маючи за спиною серйозної підтримки.
Принцип 1: хочеш керувати командою – треба вміти у гумор
Цей урок я отримала на одному з перших робочих місць і хочу сказати, що порада, що реально працює.
Ви можете проводити десятки тимбілдингів, збиратися на брейншторми та планерки. Але якщо ви не "вмітимете в гумор", ви ніколи не згуртуєте команду і не знайдете спільної мови з керівниками інших відділів або власниками.
** Ця абсолютно неочевидна і проста істина часто вислизає від жінок-начальників. Адже хочеться бути такою серйозною, цілеспрямованою та жорсткою, щоб усі знали, що ви найкерівніший керівник. Але серйозно не зробить вас справжнім керівником ніколи.
Читайте також - методологія Lean: що це, кому та як використовувати, а також, Інструменти дбайливого виробництва, це дуже корисні поради для логістів.
Принцип 2: сила керівника у сильній команді
Без сильної команди ти ніхто. Це я теж дізналася на зорі кар'єри. Тоді я була молодим менеджером і вважала, що можу все сама і швидше, краще, якісніше. Пройшов не один рік, поки я справді дійшла до повного усвідомлення цього постулату. І тільки коли я прийшла до нього не на рівні знання, а на рівні ухвалення, мої якості як керівника стали прогресувати з великою швидкістю. У жінок-керівників є проблема із втіленням цієї ідеї. Тому що ми все можемо самі (пробитися нагору, отримати посаду, заробити, забратися, народити, нагодувати, навчити), і здається "ось випустиш віжки з рук — і все, управління втрачено". Але ж це міф. Дозволяти співробітникам проявити себе, не ховати їх за свою спину, не відгороджувати від можливостей реалізувати власне бачення — це грає виключно на руку керівнику.
Принцип 3: залишатися жінкою
"У керівника не має бути статі", — казав мій колишній роботодавець, головний акціонер бізнесу, який найбільше побоювався жіночих проявів у вигляді істеричності, плаксивості та інших чудових побутових фішок. Логіка зрозуміла: наймаючи людину, по суті наймають набір функціоналу, і при цьому власникам до одного місця носиш ти спереду кілька опуклих кілограмів або кілька грамів у штанях. Я періодично нагадую собі про цей постулат.
** Істерики та плаксивість кар'єрі точно не допоможуть, але й відмова від жіночності та жіночих навичок глобально на користь бізнесу не йде ніколи. Прагнути до безстатевої ролі – так само утопічно, як марно.
У жіночому керівництві є незаперечні плюси у вигляді вміння згладити ситуацію, проявити емпатію і підтримати команду, коли це потрібно, а також здатність акуратно домовитися про більш вигідні умови з партнерами, блиснувши задерикуваними очима з-під нафарбованих вій і відправивши легку усмішку у бік ЛПР.
Принцип 4: не наймати чоловіків-менеджерів
Зараз у мене полетять тухлі овочі, але я щиро переконана, що чоловіки гарні або як візіонери (дизайнери, CEO, арт-директори), або як технарі (таргетологи, розробники, IT) – це їх. А бути акаунтами та менеджерами проектів – ні. Не знаю, з чим пов'язане невміння працювати в менеджменті середньої ланки, але за десяток спроб жодна не мала успіху. А якщо чоловік — штучний екземпляр у жіночому колективі, все стає ще гіршим. При цьому я припускаю, що на моєму шляху ще з'явиться класний обліковий запис, СММ або маркетинг-менеджер чоловічої статі і змінить мою думку. Якщо раптом такий менеджер зараз читає цей текст і хоче довести, що я помиляюсь, надіслати резюме можна сюди. Якщо такий учасник команди знайдеться, обіцяю випустити доповнення до цього матеріалу, в якому розгромлю цей пункт і розповім про знахідку.
Принцип 5: навчитися сестринству
У житті, зустрічаючись з жінками в різних обставинах, ми зазвичай до певної міри підсвідомо суперничаємо. Позбавтеся цього на корені і вирвіть зі свого нутра. Підхід сестринства допомагатиме вам порозумітися з жінками-директорами з маркетингу, з колегами, з керівниками суміжних напрямків і взагалі з будь-якими бізнес-партнерами жіночої статі.
Принцип 6: розділяти ролі
Це дуже важливий аспект для жінки-керівника. І ролі тут маються на увазі різні. Починаючи з побутових (не будьте директором будинку та не будьте мамою в офісі), продовжуючи ролями безпосередньо на робочому місці. Ви можете чудово спілкуватися з колегами за чашкою кави, цигаркою чи дорогою на зустріч. У цей момент зав'язуються міжособистісні стосунки, і проблеми чи радості вашого співрозмовника можуть викликати у вас людський та природний відгук. Але це не накладає на вас обов'язку виявляти емпатію до особистих проблем працівника під час роботи. Я завжди говорю: «Як Таня я тебе розумію, я готова допомогти і підтримати. Як керівник я хочу, щоб завдання було виконане якісно і в потрібний термін, і твої особисті питання на цей момент мене не стосуються». Поділ ролей - критично важлива навичка.
Принцип 7: не кожен має бути керівником
Переходимо до гірких істин, які працюють безвідмовно. Перш ніж ступати на шлях кар'єрних сходів, запитайте себе, чи щиро ви відчуваєте потребу.
** Керівництво — це не лише про гарну посаду та зарплату, про навчання та зв'язки. Це про вміння брати на себе відповідальність, про неприємний обов'язок відмовляти людям під час зворушливих ситуацій і про необхідність звільняти тих, хто вам дорогий, якщо вони перестають відповідати вимогам.
Це дуже велике психологічне та емоційне навантаження.
Принцип 8: орати
Якщо ви хочете бути жінкою-керівником, будьте готові орати як раб на галерах, сподіваючись досягти кар'єрних висот. І з цього погляду мати партнера, який розуміє і розділяє ваші прагнення, — 50% успіху. Якщо ваш партнер не такий, рано чи пізно перед вами постане вибір: сім'я чи кар'єра. Тому заздалегідь подумайте, що для вас важливіше.
Принцип 9: доводити свою компетентність
Незважаючи на рух суспільства у бік загальної рівності, ви так чи інакше зіштовхуватиметеся з ситуаціями, коли через статі вас будуть відносити до трохи слабших на мозок, ніж є насправді.
Цифри та дані – ваше все. Від них не відмахнешся, їх не спишеш на думку, гормони, закидони, хотілки або ще щось. Апелюйте цифрами та даними завжди, на кожній важливій зустрічі.
P/S: Звичайно, за фактом секретів набагато більше. Якщо ви жінка напишіть, а які принципи допомогли вам у кар'єрі.
Якщо ви чоловік, розкажіть, з керівниками якої статі вам комфортніше працювати.
А якщо ви володієте бізнесом, поділіться, кому волієте наймати в управлінці: жінок чи чоловіків.
P/S:: Пропонуємо статті з нашого порталу - як повернути гармонію у сімейні стосунки? Ттакож, як правильно вибрати кальян? І зіснож про якості, необхідні грамотному керівнику, нові новації в бізнесі.