Sapfo
Sapfo телефоны



Главная  »  Женщина и деньги  »  Як правильно звільнитися з роботи, щоб ніхто не постраждав

Як правильно звільнитися з роботи, щоб ніхто не постраждав


Робота має приносити задоволення та стабільний дохід. Якщо щось із цього відсутнє, то недалека та година, коли вам захочеться звільнитися зі звичного місця. Не варто боятися самого догляду, але треба знати, як правильно звільнитися з роботи. Все-таки ви якийсь час були у лавах співробітників компанії, відповідно, ваше завдання на даний момент полягає в тому, щоб піти з найменшими для обох сторін втратами.

Попередьте заздалегідь.
Природно, що для роботодавця ваше повідомлення про звільнення загрожує масою занепокоєнь. Йому належить знайти адекватного співробітника вам на заміну, що загрожує втратою часу і сил. 80 стаття Трудового кодексу Російської Федерації зобов'язує вас попередити начальство за чотирнадцять днів до безпосереднього догляду. Але самі поміркуєте, наскільки реально знайти вам грамотну заміну за такий короткий термін? Якщо у ваших трудових відносинах немає і не було ніяких непереборних проблем і конфліктів, що тривали, то чому б не попередити начальство про те, що ви вирішили звільнятися, дещо заздалегідь? Наприклад, за місяць, а можливо, навіть за два. У випадку, якщо між вами та шефом встановилися добрі стосунки, це може бути актом поваги та розуміння з вашого боку.

Можливо, у вас вже є якісь домовленості з новим роботодавцем. Але ви можете спробувати пояснити йому необхідність завершити справи на старій роботі, адже це характеризує вас як дуже порядного і відповідального співробітника.
Для Вас, хочу запропонувати корисну статтю пораду Як досягти фінансового успіхуhttps://zem.nbc.ua/analitika/354-yak-dosyagti-finansovogo-uspikhu.html

Відверта розмова.

Найскладніше в морально-психологічному плані, що на вас чекає, - це відверта розмова з начальником про те, що ви збираєтеся звільнятися. Як ми вже сказали, краще зробити це якомога раніше, щоб дати шефу можливість осмислити цю новину та скласти план дій.

Цілком зрозуміло, що ми приймаємо рішення про звільнення недарма. Для багатьох людей воно буває пов'язане з низькою зарплатою, поганими умовами праці, проблемами в колективі, неадекватними посадовими обов'язками та іншим. У всій цій ситуації дуже хочеться знайти цапа-відбувайла, і ось він – ваш майбутній колишній начальник!

Можливо, після рішення звільнитися у вас виникне бажання висловити йому в обличчя всі ті претензії, які накопичувалися всередині вас протягом тривалого часу. Але це буде неправильним рішенням, тому що в цьому випадку ви практично зі стовідсотковою ймовірністю розриваєте стосунки з колишніми колегами. Психологи не рекомендують спалювати мости з кількох причин:
  - Це характеризує вас як людину, яка не вміє вирішувати складні ситуації у спілкуванні з людьми. Нікому не хочеться брати на роботу злісного, уразливого та конфліктного працівника!
  - Ви втрачаєте велику кількість професійних зв'язків. Життя довге, а Земля кругла, і ще невідомо, коли вам знадобиться допомога колишнього колеги чи начальника.
  - Ви не зможете взяти рекомендації від колишніх товаришів по службі, що для багатьох роботодавців може стати серйозною перешкодою для вашого працевлаштування.

Непросту розмову з начальником краще організувати віч-на-віч. У ситуації open space офісу запропонуйте пройти в переговорну чи ізольовану кабінку в кафе неподалік – колегам поки що не слід знати про ваші плани. Природно, що у атмосферу розмови впливають дуже багато чинники: характер ваших відносин, робоча ситуація, обстановка у колективі, тип вашої посади. Але практично за будь-яких обставин можна привести його до правильного результату.

Насамперед слід максимально щиро та коректно розповісти про причини свого догляду. Будуйте пропозиції в наступному ключі: спочатку повідомляйте про якісь позитивні сторони роботи в компанії, після чого описуйте негативні. Намагайтеся наголошувати на власних потребах і амбіціях. Не забудьте підкреслити, як багато всього хорошого вам дала робота в компанії і сам начальник (навіть якщо це далеко від істини).

Розкажіть про те, що отримали цікаву пропозицію, а на цьому місці ви вже досягли стелі. Не слід пускатися в шалену критику: якщо у вас нудна робота, маленька зарплата та погані умови, то розумний начальник і без вас це розуміє, а дурному ви все одно нічого не поясните. І боже боронь вас критикувати його стиль керівництва! Можливо, що при грамотно проведеній розмові ви отримаєте контрпропозицію з описом покращень вашої посади, і вам варто заздалегідь продумати відповідь на неї. Але дуже важливо, щоб керівник не сприйняв розмову про звільнення як спробу маніпулювати ним.

У день звільнення ви повинні отримати всі свої документи: трудову книжку, копії всього того, що пов'язано з роботою (накази, довідки про доходи, довідки про перерахування до пенсійного фонду) – це можна зробити у відділі кадрів вашої тепер уже колишньої організації. Також з вами маємо здійснити остаточний розрахунок, до якого включаються компенсації за невикористані у робочий період відпустки. Якщо щось у процесі звільнення йде не так, а роботодавець не дотримується закону про працю, вам слід звертатися до трудової інспекції з вимогою про відновлення порушених прав.

Ідіть красиво
Отже, всі проблемні моменти усунуті, і почався відлік останніх двох тижнів на колишньому робочому місці. Незалежно від того, наскільки заздалегідь ви попередили роботодавця про відхід, вам слід максимально полегшити для компанії цей період. Звичайно, велика спокуса курити бамбук весь цей час, але так чинити просто непорядно! Вам слід завершити ті проекти, в яких ви брали активну участь, упорядкувати справу та залишити новому співробітникові всю ключову інформацію по роботі (наприклад, контакти).

Відповідно останні два тижні на роботі нічого спільного з відпусткою не мають. Швидше навпаки, це схоже на підбиття підсумків та приведення всіх справ у закінчений стан. Тому поводьтеся так само, як і звичайний працівник: приходьте завжди вчасно, не лінуйтеся, сумлінно дотримуйтесь своїх обов'язків. Роботодавець оплачує ці два тижні вашої праці, тому подбайте про гідну віддачу.

Дотримуйтесь традицій вашого трудового колективу, пов'язані зі звільненням одного з його членів. Швидше за все, вам потрібно буде не просто забрати трудову книжку, а й правильно попрощатися з колегами. Надішліть їм листи електронною поштою, в яких висловите подяку за співпрацю та хороше ставлення. Не забудьте обмінятися контактами з ключовими співробітниками компанії та особливо свого відділу – ці зв'язки напевно стануть вам у нагоді на новому місці. Якщо в компанії прийняті бурхливі проводи, то не опирайтеся пропозиції сходити з колегами в сусіднє кафе після роботи.

Якими б не були ваші останні дні в компанії, відхід зі звичної посади практично завжди викликає смуток у працівника, навіть якщо ви знаєте, як правильно звільнитися, або йдіть на краще місце. Пам'ятайте про те, що до закінчення двотижневого терміну з моменту попередження про звільнення ви можете передумати та повернутися на колишню посаду. У будь-якому випадку ваша кар'єра йде вперед, і за горизонтом на вас чекають нові успіхи та досягнення!





 

© 2009 - 20 Женский образовательный клуб "Сапфо"
Tel.: +38 (044) 237-90-05
Mail: info@sapfo.com.ua
Веб-студия NewHost - создание сайтов